SLOVNÍK POJMŮ

  • Copywriting je kreativní tvorba textů pro různé účely. Snaží se zaujmout zákazníkovu pozornost a přesvědčit ho k provedení akce (přidání produktu do košíku).
  • Facebook marketing je soubor činností, při kterých používá firma sociální síť Facebook jako komunikační kanál s potenciálními zákazníky. Facebook slouží jako vizitka dané společnosti a umožňuje snazší komunikaci se zákazníkem.
  • Plugin (weather plugin)
  • Newsletter je zpravidla e-mail, který firma pravidelně posílá, aby informovala zákazníka o novinkách nebo slevách. Zasílá se osobám, které se k odběru těch e-mailů dobrovolně přihlásily.
  • Online marketing je souhrnné označení pro marketingové aktivity v prostředí internetu. Jako obor zahrnuje řadu dalších specializací a podoblastí (například social media marketing), které se různě prolínají a navzájem doplňují. Narozdíl od offline marketingu internetové prostředí nabízí zcela jiné možnosti a mnohem rychleji se rozvíjí.
  • Report se dělá jako souhrn výsledků provedené práce za určité období. Může být týdenní, měsíční, čtvrtletní a klidně i roční. Většinou se dělá jako prezentace, kde jsou výsledky podloženy grafy, nebo statistikou pomocí relevantní aplikace.
  • Search Engine Optimization (součást Search Marketingu) spočívá v lepším zobrazování stránek ve výsledcích vyhledávání (SERP – Search Engine Result Page) na tzv. vyhledávačích.
  • Webinář je školení, které probíhá online. Účastník nemusí jezdit na žádné speciální místo. Stačí, když má připojení k internetu a vybavení potřebné k hovoru (mikrofon, sluchátka, případně webkameru).
  • Banner znamená v českém překladu něco jako Prapor. Jedná se o druh reklamy umístěné na webových stránkách, který se také nazývá reklamní proužek. Můžeme ho poznat podle obdelníkového tvaru obrázků či animací umístěných většinou v těsné blízkosti okrajů webu.
  • Cookie můžeme z anglického jazyka přeložit jako sušenka nebo koláček. Jedná se o určité množsví dat, které je vytvořeno webovým serverem a uloženo v počítači uživatele. Při každé další návštěvě téhož serveru uživatelem je cookie zpětně odeslána prohlážečem na tento server, který díky tomu získá nazpět předtím uložené informace. Cílem cookies je získat přehled a některé informace o návštěvnících webu.
  • CMS je zkratka z anglického Content Management System. Můžeme říct, že to je systém pro správu obsahu na webu. Pro CMS se často používá název redakční či publikační systém
  • Doména je internetové jméno, pod kterým se můžete na internetu prezentovat. Každá doména, která je zaregistrována je unikátní a nikdo jiný ji už nemůže mít stejnou jako Vy. Doménu je vhodné volit tak, aby co nejvíce odpovídala Vašemu zaměření a byla pro zákazníky jednoduše zapamatovatelná a dohledatelná.
  • Facebook je nejnavštěvovanější sociální sít na Internetu, na které se mohou lidé registrovat, zakládat si své profily, sdílet příspěvky, nahrávat fotky, videa a nespočet dalších činností.
  • Fulltextem nebo také fultextovým vyhledáváním se označuje vyhledávání, při kterém je hledaná fráze porovnávána se všemi obsahy stránek i URL adresami. Tímto způsobem pracují zejména internetové vyhledávače. Výsledky jsou následně uloženy do takzvané fulltextové databáze.
  • Pojmem Frontend je označována ta část webu v oblasti programování webových apllikací, jež je viditelná pro všechny uživatele, neboli veřejně přístupná část webových stránek.
  • Slovíčko Layout označuje rozmístění prvků na stránce, které říká, kde bude umístěna navigace, logo či formuláře a další prvky webové stránky.
  • Pod pojmem Mapa stránek (známe také jako Mapa webu) si můžeme představit přehled všech stránek na webu, seřazeny dle pořadí. Důvodem, proč se na webu taková mapa vyskytuje je prostý, má za úkol upozornit návštěvníky na stránky, které mohou na webu najít. Proto by mapa měla být dobře graficky rozložená, aby orientace v ni byla jednoduchá a návštěvník zde našel co hledá.
  • Responzivní design je způsob stylování webových stránek tak, aby byly správně a přehledně zobrazovány na počítačích, tabletech i dalších mobilních zařízeních, které mají různá rozlišení a velikost displeje. Správně navržené responzivní webové stránky se tak automaticky přizpůsobují zařízením, obsah je správně čitelný a snadno ovladatelný.
  • URL je zkratka anglického slova Uniform Resource Locator. Používá se k určení přesné identifikace na internetu.
  • Vektorová grafika je jeden ze dvou základních způsobů ukládání obrazových informací v počítačové grafice. V rastrové grafice se obrázek skládá z jednotlivých pixelů. Vektorová grafika zapisuje obrázek pomocí definovaných útvarů, jako například body, přímky, křivky a mnohoúhelníky.
  • Webhosting je místo pro webové stránky na serveru připojeného k Internetu. Díky tomu jsou webové stránky dostupné pro ostatní uživatele Internetu.
  • Polylang je tvorba vícejazyčné webové stránky.